Aggiornamento Repository Istituzionale e dismissione di PORTO.

Impact of different driving cycles and operating conditions on CO2 emissions and energy management strategies of a Euro-6 hybrid electric vehicle

Tipo di pubblicazione: Articolo su rivista
Tipologia MIUR: Contributo su Rivista > Articolo in rivista
Titolo: Impact of different driving cycles and operating conditions on CO2 emissions and energy management strategies of a Euro-6 hybrid electric vehicle
Autori: Claudio, Cubito; Federico, Millo; Giulio, Boccardo; Giuseppe Di Pierro, ; Biagio, Ciuffo; Georgios, Fontaras; Simone, Serra; Marcos Otura Garcia And Germana Trentadue,
Autori di ateneo:
Titolo del periodico: ENERGIES
Tipo di referee: Esperti anonimi
Editore: MDPI
Volume: 10
Numero di pagine: 18
ISSN: 1996-1073
Abstract: Although Hybrid Electric Vehicles (HEVs) represent one of the key technologies to reduce CO2 emissions, their effective potential in real world driving conditions strongly depends on the performance of their Energy Management System (EMS) and on its capability to maximize the efficiency of the powertrain in real life as well as during Type Approval (TA) tests. Attempting to close the gap between TA and real world CO2 emissions, the European Commission has decided to introduce from September 2017 theWorldwide Harmonized Light duty Test Procedure (WLTP), replacing the previous procedure based on the New European Driving Cycle (NEDC). The aim of this work is the analysis of the impact of different driving cycles and operating conditions on CO2 emissions and on energy management strategies of a Euro-6 HEV through the limited number of information available from the chassis dyno tests. The vehicle was tested considering different initial battery State of Charge (SOC), ranging from 40% to 65%, and engine coolant temperatures, from 7 C to 70 C. The change of test conditions from NEDC to WLTP was shown to lead to a significant reduction of the electric drive and to about a 30% increase of CO2 emissions. However, since the specific energy demand of WLTP is about 50% higher than that of NEDC, these results demonstrate that the EMS strategies of the tested vehicle can achieve, in test conditions closer to real life, even higher efficiency levels than those that are currently evaluated on the NEDC, and prove the effectiveness of HEV technology to reduce CO2 emissions.
Data: 2017
Status: Pubblicato
Lingua della pubblicazione: Inglese
Parole chiave: co2 emissions, wltp, nedc, hybrid electric vehicles
Dipartimenti (originale): DENERG - Dipartimento Energia
Dipartimenti: DENERG - Dipartimento Energia
URL correlate:
Area disciplinare: Area 09 - Ingegneria industriale e dell'informazione > MACCHINE A FLUIDO
Data di deposito: 31 Ott 2017 18:03
Data ultima modifica (IRIS): 31 Ott 2017 18:17:25
Data inserimento (PORTO): 02 Feb 2018 14:14
Numero Identificativo (DOI): 10.3390/en10101590
Permalink: http://porto.polito.it/id/eprint/2688763
Link resolver URL: Link resolver link
Citazioni:

Il campo presenta il numero di citazioni presenti sulle banche dati Scopus e Web of Science e permette di accedere ai relativi record. Visualizza inoltre il link al record presente su Google Scholar.

Possono verificarsi discrepanze rispetto ai dati presenti sulle banche dati per i seguenti motivi:

  • Differenze tra i dati riportati su IRIS e quelli presenti nelle banche dati.
  • Il numero di citazioni riportate su PORTO viene estratto mensilmente. Il dato citazionale presente sulle singole banche dati è aggiornato in tempo reale
  • Il numero di citazioni per WoS viene calcolato sulla base delle collezioni in abbonamento (Science citation index Expanded e Conference Proceedings Citation Index)

Per informazioni o segnalazioni contattare scrivia/porto

+
-

Allegati

[img]
Preview
PDF (energies_10_01590_1_.pdf) - Postprint
Accesso al documento: Visibile (Ad accesso aperto)
Licenza: Creative Commons Attribution.

Download (7Mb (7814317 bytes)) | Preview

Azioni (richiesto il login)

Visualizza il documento (riservato amministratori) Visualizza il documento (riservato amministratori)

Statistiche sul Download degli allegati

Altre statistiche su questa pubblicazione...